IBEC (INTERNATIONAL BACCALAUREATE) İLE ÖĞRENMEYEN KALMASIN

Farklılaştırma ile bireyler ön öğrenmeleriyle sonradan öğrendikleri arasında bağ kurarak, öğrenme sorumluluklarını üstlenerek, ilgi alanları ve öğrenme stilleri gibi farklı bireysel özelliklerini kullanarak uygun tasarım geliştirir. Her birey kendi hızında öğrenir. Farklı sınıf içi etkinlikler, yöntem ve teknikler ile alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanarak farklılaştırma sağlanabilir. Farklılaştırılmış öğretimde öğrencilerin bilgiyi alma, anlamlandırma ve öğrendiklerini ifade etme konusunda farklı seçenekleri vardır. Bu sayede derslerin içeriği, süreci ve ders sonunda ortaya konulan ürün de farklılaşır (Heacox,2002; Yabaş&Altun, 2009). Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Eğitimi (IBPYP) kültürlerarası yaklaşım ve saygı çerçevesinde daha iyi ve huzurlu bir dünya ortamı yaratmayı amaçlayan; sorgulayan, duyarlı, bilgili öğrenen profilleri yetiştiren disiplinler arası yaklaşımdan hareket etmeyi öngören bir programdır (IBO,2009; Cowie de Arroyo,2011). IBO (2009)'ya göre IB PYP ''Kim olduğumuz, Bulunduğumuz zaman ve mekân, Kendimizi ifade etme yollarımız, Dünyanın işleyişi, Kendimizi düzenleme biçimimiz ve Gezegeni paylaşmak'' olarak altı disiplinler üstü temadan oluşmaktadır. Her bir disiplinler üstü temaya ilişkin ana fikirler ele alınır ve sorgulama üniteleri bağlamında öğrenciler öğrenen profillerine göre bu konuları araştırır, sorgular ve öğrenir. Tüm insanlığın ve içinde yaşadığımız gezegenin daha huzur dolu ve iyi bir hale getirilmesi için bahsi geçen öğrenen profilleri: Bilgili: Yerel ve küresel öneme sahip kavramları, sorunları ve fikirleri keşfeder. Geniş ve kapsamlı disiplinler hakkında yaparak-yaşayarak derinlemesine bilgi edinir. Araştıran-Sorgulayan: Araştırma yürütme ve sorgulama becerileri sayesinde etkin olarak öğrenme ortamı oluşturur. Meraklı ve öğrenmede bağımsızdır. Düşünen: Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak karmaşık sorunları fark ederek çözüm yolu geliştirir. İlkeli: Bireylerin ve toplumların onuruna saygılı davranır, davranışlarının sorumluluğunu üstlenir. İletişim Kuran: Duygularını, düşüncelerini ve fikirlerini birden fazla yaratıcı dilde açıklar. Diğer insanlarla etkin ve istekli bir şekilde iletişim kurarak çalışır. Açık Görüşlü: Diğer bireylerin kültürüne, bakış açılarına, değerlerine, gelenek ve göreneklerine saygı duyar. Her türlü farklı görüşe saygılıdır. Duyarlı: Empati yetenekleri gelişmiştir. İnsanların ihtiyaçları, duyguları, düşünceleri ve yaşantıları konusunda hassas davranır. İnsanların yaşamları ve çevre üzerinde olumlu etki yaratır. Riski Göze Alan: Bu bireyler hata yapmaktan korkmaz ve sürekli yaratıcı düşünce içerisindedir. Sıra dışı olaylara ve belirsizliklere cesaretle yaklaşır. İnandıkları düşünceleri bağımsız bir şekilde savunur. Dengeli: Kendisinin ve başkalarının sağlığı için zihinsel, bedensel ve duygusal dengenin önemini bilir. Dönüşümlü Düşünen: Öğrenmelerini ve kişisel gelişimlerini desteklemek adına güçlü ve sınırlı yönlerini değerlendirebilir. Öğrenmeyi her çocuğun öğrenme stiline ve çoklu zekasına göre farklılaştırmak ve bir sınıftaki bütün çocukların öğrenmesini sağlamak amacıyla okulumuz öğretmenleri tarafından Uluslararası Bakalorya Programı uygulanmaktadır.


09-11-202309-11-202309-11-202309-11-202309-11-202309-11-202309-11-202309-11-2023



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 285  kişi beğendi